Thursday, August 11, 2011

Hullupea reis vol 3

Täna ärkasin, peas mõte: "pekki...". Miks? No esiteks (ja viimaseks), kell oli 14. Eesti lugejate jaoks 15 ja Inglismaa lugejate jaoks 13. Tegin ikka korralikult oma Stockholmis puudu jäänud une tasa. Kell on praegu 3.40, aga loodan, et homme sama ei juhtu. Õnneks mu host ütles, et 10-11 paiku tuuakse talle siia mingi pakk, mille ma pean vastu võtma, nii et siis saab vast üles. :)

Aga kui ärkasin, siis vaatasin, et mu Gmaili inboxis oli kiri CouchSurfingu kodulehelt, üks pariislane ütles, et kui ma tahan, et keegi linnatuuri teeks, siis võin ühendust võtta. Kirjutasin kohe vastu ja siis sellest saigi asja. Kahjuks küll jäi kokkulepitud kohtumisajaks kell 22.30, nii et oli aega päeva sisustada. 

Läksin siis välja ja otsustasin, et ei lähe kohe linna turistide juurde, vaid vaatan "oma kodukohas" ringi. Tegin oma esimese päris prantsuskeelse ostu. Ostsin poest natuke söögipoolist ja lisasin "un baguette aussi s'il  vous plait". Enam prantslaslikumaks ei lähe, ma ütlen. :D Siis kõndisin veel ringi ja ostsin allergiatablette, sest hosti juures on sulepadi ja -tekk, ja ärgates olid silmaalused veids paistes. Siis nägin, et üks sildike ütles, et kuskil peaks olema mingi Jardin de keegi ( ei mäleta enam, ei leidnud üles ka, nii et arvatavasti mingi väike väike asi, kuigi aed võiks ju näha olla). Siis kõndisin veidi veel ja läksin metrooga linna. See viis ilusti Arc de Triomphe'i juurde, aga ma läksin sealt edasi hoopis Louvre'i poole. Vaatasin, mis tänavatpidi sinna saab ja hakkasin tammumata, teadmata, kui friiking pikk maa see tegelikult on :D Tee peal tegin palju pilte, Luis Vuittoni ja Abercrombie&Fitch poodide uste ees olid järjekorrad, sest sisse lasti mingi teatud arv inimesi korraga. Huvitav. Sellel tänaval (Avenue de Champs-Elysée) oli veel palju palju ilusat, kuigi ma eriti palju pilti ei teinud. Natuke tegin. Käisin veel natuke oma marsruudilt väljas, vaatamas Hotel d'Invalides, mis on endine Musée d'Armée või midagi sellist. Oli ikka ilusaid asju, tõesti. 

Veel läksin oma marsruudilt välja, sest nägin ühte ilusat pargikest, mõtlesin, et puhkan seal veids jalga. Aga tuli välja, et see park oligi see, mis oli täpselt Louvre'i ees. Eriti mugav :) Läksin siis Louvre'i poole, mõtlesin, et teen väljast pilti ja on linnuke kirjas, et nähtud. Aga see oli ta-su-ta, nii et läksin ikka sisse ka. Mul oli mingi 1-1,5 tundi aega, nii et ma eriti palju ei näinud, aga Mona Lisa vaatasin ikka üle. Täitsa... tavaline. Võis leida täiesti tühjasid ruume, aga Mona Lisa juures oli pidevalt mingi 20-30 inimest. Trügisin ka hulka, tegin oma pildi ära ja vaatasin edasi. Seal on ikka nii mõndagi ilusat, aga kunst on minu jaoks selline... noh, et tahaks kultuurne olla, aga eriti pole minu thing, kuigi ma väga hindan seda, kui inimesed seda hästi teevad. Mõni asi oli loomulikult selline, et ma võiks ise ka parema teha, aga kui see on kunst, siis see on kunst, pole mõtet vaielda. ;) 

Ja siis läksin ja otsisin metroo üles, et oma uue sõbraga kohtuda. Sõitsin ühe peatuse vale metrooga, siis sain aru, et see sobib ka ja olin 40 minutit liiga vara meie kohtumiskohas. Tegin pilti ja vaatasin, et seal on üks kontsert, kuhu ma tahaks minna, aga see on reedel ja ma ei tea, kas nii kaua on mõtet Pariisis olla. Aga eks näis, räägin hostiga ja vaatab seda asja. See on mingi tore klassikaline kontsert, tõotab tulla ilus. Sain siis kokku selle sõbraga ja käisime koos ikka üsna pikki maid, ta viis mind Notre Dame'i juurde ja näitas veel igast erinevaid asju ja väga väga käis peale, et ma oma prantsuskeelt praktiseeriks. Väga tahaks, aga ma ikka ei oska üldse... Ta rääkis vahepeal ainult prantsuskeeles, aga ma tõesti ei saanud essugi aru, sest see, mida õpetatakse eesti koolides, on siiski tunduvalt erinev sellest, mida kõneleb päris prantslane. Aga polnud hullu, ta sai inglise keeles hakkama küll. Tulevikus võtan küll agendasse see kaunis keel ikka suhu saada. 
Igatahes, me hängisime koos, kuni kell oli juba kaua, nii et pidin taksoga tagasi "koju" tulema. 17€ nagu nalja. Homse õhtu vist plaanin siiski kuidagi paremini.

Paar fakti: 
Valgusfoorid on siin tugevalt soovituslikud. Eriti jalakäijatele, aga mitte ainult.
Bisnesmen sõidab rolleri või jalgrattaga, see on cool.

Tänan tähelepanu eest, mul on kõik hästi, palvetage veel. :)


2 comments:

Ulli said...

ma arvan, ainult arvan, et sa mõtlesid ja otsisid jardine de tulliersi:). pariisis on õnneks nii palju ilu, et kui mõni ilu jääb vaatamata, siis pole üldse hullugi:D.

louvre kohta oli mul sama emotsioon - et äge kui osatakse ja tahaks osata hinnata, aga samas.. nagu.. mis sotaputa see veel on?:D

tore ikka, et sul on nii tore:)

Mariliis said...

Jah, seda mõtlesingi. :) Tõesti oli ilus, õhtul hilja sattusime sinna uuesti, ikka oli ilus. :)

Nii tore jah. :D