Friday, November 21, 2008

Uudne kogemus...

... venelastega seoses. 
Sõitsin trolliga kodu poole, minu ees istus keskealine vene rahvusest härrasmees. Nägi täitsa OK välja, ses suhtes, et ei tundnud olevat joodik ega midagi sellist. Aga see-eest vääääga venemeelne ja suhtlusaldis. Võttis ette poisi, kes julges tema kõrvale istuda. Sai teada, et poiss ei räägi vene keelt ja sealt sai kõik asi alguse. Mõtlen praegu, huvitav, mis oleks juhtunud, kui poiss oleks venelane olnud... Aga see selleks. Ma ei saanud suuremat aru, mida Härra rääkis, aga ta mainis sõnu Gruusia, poliitika, Ameerika, Savisaar, Ansip ja siis rida sõnu, mis minu teadmiste kohaselt ei vääri kordamist. Teate küll, need tavalised vene keelsed sõnad :) Njah. Igatahes, üks vanem naine julges ühel hetkel Härraga rääkima hakata, tema põhiline sõna oli: "spakoites!" Kusjuures see eriti ei mõjunud. Härra sai hoogu juurde ja muutus mõne ajaga üsna valjuhäälseks ja mulle jäi mulje, et keegi jääb peast ilma. Seda õnneks ei juhtunud. Aga see Härra oli siiski üsna hirmutav ja kui ta vahepeal taha minu ja Siku poole vaatas, üritasime mõlemad mitte silmsidemel tekkida lasta. 
Igatahes avastasin ühel hetkel, et tegelen palvetamisega. Ma ei palvetanud, et see Härra meile midagi ei teeks. Ma ei palvetanud, et me kõik tervelt koju pääseks. Palusin Jumalalt seda, et ta õnnistaks seda Härrat. Palusin, et Jumal kuidagi täidaks selle tühimiku, mis tundus olevat selle Härra elus. 
Muideks hiljem, kui Härra trollist väljus, sain aru, et ta oli päris purjus. Või väga oimetu. Tal õnnestus jääda trolli ukse vahele ning kui ta siiski välja astuda sai, lendas ta kõhuli kõnniteele, nii et jalad olid trolli all. Tänu Jumalale, et trollijuht pime ega väga hoolimatu ei olnud, usun, et ma oleksin siiani üsna šokeeritud, kui keegi Härra oma jalad trolli alla oleks jätnud. 

*Inspireeritud: Härra Venelane*

No comments: