Sunday, November 9, 2008

Isa

On isadepäev. Ma võin olla õnnelik, sest mul on isa nii maa peal kui ka taevas! Taevasest isast olen ma siin blogis juba kirjutanud, kõik see, mis siin kirjas, on temaga seotud. Välja arvatud võib-olla need nuudlid ketšupiga. Aga see ei lähe arvesse ;)
Tahan rääkida oma maisest isast. Ta on üks imetabane inimene... ta sai endale 7 aasta jooksul 5 last ning siis, pärast 14 aastast pausi, otsustas ta koos oma naisega veel üks laps tekitada. 6 last. Eesti mõistes väga eriline saavutus. Ta on ka pastor, olnud kristlane kogu oma elu ning tõenäoliselt tänu sellele olen mina üldse olemas. Kohtus ta ju oma naise, minu emaga, kirikus ning noh, edasine on juba selge. Ja usun, et üsna oluline osa sellest, miks mina täna kristlane olen, ongi minu isa. Temaga koos oleme terve elu kirikus käinud ja tema mõtteid Jumalast oleme me korduvalt kuulnud (meie = luide lapsed). Ja kuigi see usk, mis mul on, ei ole enam kaugeltki lihtsalt mu vanemate usk, vaid minu jaoks päris isiklik asi, siis julgen ka selle eest anda tänu oma isale. 
Tahan temast veel rääkida, aga pean natuke mõtlema...
mõttepaus...
Ok, fun facts:
  • Sündinud Pärnus
  • Isa on hariduselt elektrik ja on sellel alal pikki aegu töötanud
  • hakkas minu emaga käima, kui oli 27 (ema oli 16)
  • abiellus minu emaga, kui oli 29 (ema oli 18)
  • enne seda oli emal mõned ettekirjutused, mida ta kindlasti ei tahaks:
  1. pastorist abikaasa
  2. elukoht raplas
  3. suur pere
  • kui nad abiellusid, oli isa veel elektrik
  • pärast seda sai temast pastor, kuigi seminari lõputöö on siiani lõpetamata
  • 90ndate alguses kolis perekond Luide Raplasse, kus isa rajas koguduse
  • 91. aastal sündis neil viies laps ning 2005. kuues.
  • hetkel on isal käsil Tallinna Elava Kivi koguduse rajamine
  • dirigeerib gospelkoor Living Stone'i
  • On lõpetanud muusikakooli tšello erialal hindega "3", palvega, et ta enam sellega ei tegeleks
  • on võtnud dirigeerimistunde. Õpetaja maksis talle, et sa seda teeks :)
Voh, ongi vist kõik, mida ma hetkel meenutada suudan. Kui kellelgi on veel mõni tore mõte minu isa kohta, või on mõnda fakti vaja parandada, palun anda teada! :)
Ainuke asi, mida veel oskan lisada on see, et armastan teda ja ta on üks sigavahva isa ;) Aa, ja see ka, et mulle teeb väga suures koguses rõõmu, kui isa südamest naerab. Seda nii sellepärast, et on ju hea, kui minu isa on rõõmus ja nii, aga see, kuidas ta naerab, on omaette klass ja üsna nakkav :)

*inspireeritud: Indrek Luide, minu armas issi*

No comments: