Wednesday, December 31, 2008

hommikumõtted

Mõned mõtted minu "hommikurituaalist", et ma oskaks vastata, kui keegi küsib, kas ma täna lugesin midagi head :)

"Vaimulikud loosungid" andis mulle sellise kirjakoha nagu Jos 24:15. See ütleb: "Kui teie silmis on halb teenida Issandat, siis valige endale täna, keda te tahate teenida. Aga mina ja mu pere, meie teenime Issandat!" See kirjakoht on nii vägev, sest see ütleb, et meid ei huvita, mida teie teete, meie siht on selge, meie Issand on selge. Me teame, mis ja kes on õige ja Teda me teenime. Ja taaskord kerkib mu südamesse tänu mu pere eest, kes kõik on usu juures ja on valinud teenida Issandat.

Liidu kalender tõi välja kirjakoha Lk 12:35-40. Kui ma seda lugesin, siis tabasin ennast mõttelt, et see on hea kirjakoht, aga ma ei ole kunagi seda omale südamesse võtnud. Ma usun, et olen Piiblis mingi osa sellest värviliseks teinud, aga veel ei ole võtnud seda omaks. Pigem tundub, et aega on selle tulekuga ja ma jõuan veel kõik-kõik-kõik ära teha enne. Aga "Inimese poeg tuleb tunnil, mil te ei arvagi" (Lk 12:40), oleme me selleks valmis või mitte. Proovime siis valmis olla.

Kolmandaks on mu rituaalis Päevasõna. Kirjakoht: Jk 5:13-16. See on üks minu lemmikutest kirjakohtadest terve Piibli peale, sest see julgustab meid palvetama. See julgustab meid uskuma palve väesse. "Õige inimese mõjuvõimas eestpalve saadab palju korda". Sageli on mul seda lugedes tekkinud küsimus, et mis teeks minust õige inimese. Või kuidas ma tean, et ma olen õige? Ma arvan, et kui ma südamest usun Jumala nimesse ja tema väesse ning teen tema tahet või vähemalt jätan tegemata need asjad, mis kindlasti ei ole tema tahe, otsides tema palet ja juhtimist oma elus, olen ma õige. Vähemalt nii. Kui minu sihiks on Jumal ja Jumala tee, siis ei ole põhjust mõelda, et äkki ma ei ole õige inimene ja ma parem ei palveta, sest äkki ei mõju. Ei. Pigem püüelda selle poole, et me ise tunneksime, et oleme õiged. Teenides teisi inimesi palvega näiteks. "Kanname üksteise koormaid" (Gl 6:2). Päevasõna palve tulipunktiks toodi täna "need, kes vajavad mu palveid". Me peame nende eest palvetama, see on meie õigus ja oleks tobe, kui me seda õigust ei kasutaks. Jumala laste palvetes on vägi!

*Inspireeritud: minu hommikurituaal 31.12.2008*

No comments: