Friday, March 4, 2011

Taevas teab...

Hoiatus: vist tõsisema sisuga sissekanne, kui olete harjunud mu blogist leidma. :)

Viimasel ajal, kui olen trammi pealt tööle kõndinud, olen vaadanud tee peal oleva putka seina pealt Õhtulehe suuri pealkirju. Ja kaks korda on seal olnud küsimused Jumala kohta. Esimene kord siis, kui olid Haapsalu traagilised sündmused, Õhtuleht küsis, kus Jumal oli. Ja nüüd eile, kui kolm inimest olid libedal maanteel surma saanud. Õhtuleht : Öeldakse, et Jumal hoiab, miks ta nüüd ei hoidnud?

Ja mind nii häirivad need pealkirjad. Kaks põhjust: a) Ma ei saa aru, miks järsku on inimestel, kes ei usu, et Jumal olemaski on, süüdistada seda olematut olevust? Või mõelda, kus ta nüüd on? Pole ju olemaski, kus ta siis on nii väga. Või siis, miks ainult süüdistada, kui on halb, mitte tänada kui on hea? See on minu jaoks imelik. b) Need panevad mind ka mõtlema nendele küsimustele ja see on tobe, sest jään vastuse võlgu.

Kui oli see põleng Haapsalus ja ma nägin seda pealkirja, siis hakkasin isegi mõtlema.. ja küsisin ka Maffeuselt.. Mida ma vastaks, kui keegi minu käest otse küsiks? Kus Jumal oli või miks Ta lasi sellisel asjal juhtuda? Mida ma oskaks öelda? Ma ju ei tea. Võin öelda, et Jumala teed on vahel imelikud ja et äkki Ta tahtis need lapsed enda juurde võtta. Kohta, kus ei ole haigusi, puudeid ega kannatusi ja kõik on hea ja ilus. Või kui küsitakse, miks Jumal ei hoidnud neid kolme seal maanteel? Aga kust mina tean? Tean vaid, et mina ei näe suurt pilti, ma ei näe seda, mida Jumal mõtleb või teeb. Jumala teed on suuremad, kui mina, Jumal on palju suurem kui mina isegi ette suudan kujutada. "Aga minu mõtted ei ole teie mõtted, ja teie teed ei ole minu teed, ütleb Issand. Sest otsekui taevad on maast kõrgemal, nõnda on minu teed kõrgemat kui teie teed, ja minu mõtted kõrgemad kui teie mõtted." (Jesaja 55:8-9) Ma ei saagi aru. Ma ei teagi. Ma tahan teada, aga ei tea. Mul ei ole võimalik näha asju nii kõrgelt ja nii laialt kui Jumal näeb ja ausalt, ma ei tea, kas siiski mõistaks. Küllap mõistaks.

Aga seni, kuni ma ei näe suurt plaani või kogu pilti, tuleb lihtsalt usaldada Jumalat ja seda, et Ta ei laksi niisama. Tõesti on raske aru saada isegi mul, kes ma olen kogu oma elu Jumalat tundma õppida ja järgida üritanud. "Taevas teab ju kõiki saladusi, Taevas näeb, mis inimsilm ei näe. Ja kuigi tundub, et kõigel pole vastust, Taevas teab.." Ja kui meie sinna Taevasse kord jõuame, siis... siis me saame aru.

I wonder why life seems so hard,
I stop and I ask myself:
"Where is my God?"

Now, you may find what I'm saying
a little hard to believe,
but the hardest times in my life
was when He carried me.

Then it occurred to me,
God is with me always,
and it's clear to me
and now I can say

God will take care!

No comments: