Sunday, May 10, 2009

Ema

Kunagi (2008 isadepäeval) kirjutasin oma isast. Mäletate, üks imetabane inimene? Nüüd (2009 emadepäeval) tahan teile rääkida oma emast. Ta nimi on Marju Luide ja ta on Supernaine. Ta on minu ema olnud peaaegu 18 aastat. Mu ainuke ema ;) Üldse on ta ema olnud peaaegu 25 aastat, sest selle "lastesaaga" alustas Tarvo peaaegu 25 aastat tagasi. Ema ja isa abiellusid, kui ema oli 18 (isa oli siis 29). Nad hakkasid "käima" või siis kurameerima (nagu mu isa armastab öelda) sellest 2 aastat varem. Kujutate ette, 16 ja 27? Ega ei kujutaks. Aga see juhtus ja mul on siiralt väga hea meel, et juhtus! 
Ema sündis neljanda lapsena Arnold ja Helja Laurikule. Ta õppis Tallinna Muusikakeskkoolis klaverit ning oli aktiivne Oleviste noor, kui ma ei eksi. Ma usun, et ei eksi. Olevistes kohtus ta Indrek Luidega, kes oli mõnes mõttes sealne lapsevanemate hirm... eriti tütarlaste vanemate. Selles ei olnud süüdi Indrek ise, sest tema oli täitsa normaalne, aga tütarlastele silma ta jäi. Ka Marjule. Erinevus teiste tütarlastega on see, et Marju jäi ka Indrekule silma (pole ime ka, vaadake, kui kaunis Marju on!). Ma laskuksin detailidesse, aga kahjuks (võib-olla ka õnneks) ei oska ma eriti ühtegi detaili välja tuua. Mis seal's ikka, kes tahab teada, pöörduge Marju poole. Või Indreku... kuidas soovite ;) Igatahes, kui Marju oli 18 ja Indrek 29, jõudis kätte nende pulmapäev, milleks oli 1982. aasta 31. juuli. Kahjuks ei saanud ma seal viibida, aga jutud käivad, et vahva pulm oli ja olen kuulnud sõnumeid ka võrratult kaunist pruudist. 
Marju on oma elus päris palju asju teinud. Ta on olnud pianist, elektrik, müüja, organist (ei mingit seost organitega), küljendaja trükikojas, pangatöötaja. Haha, tundub üsna seosetu. Aga heh, ütlesin ju, et Supernaine :) Eriti Superiks teeb ta veel see, et ta on kõige selle juures (peaaegu kõige) olnud abikaasa ja veel E M A, mis teatavasti on üks raske täiskohaga töö. Aga super tööd on ta teinud! Ei oskagi talle muud palka pakkuda, kui armastust, palvet, abi, kallistusi ja naeratusi. Aga usun, et esialgu on see täiesti piisav. 
Nii. . . Marju Luide - Ema. Kui Marju oli 20, sündis tal esimene laps, varemmainitud Tarvo. 21 - teine laps. 22 - kolmas laps. 26 - neljas laps. 27 - viies laps. 41 - kuues laps. Selle pere on Marju (ok-ok, Indrek ka) pannud laulma, pilli mängima, palvetama, mõned meist ka näiteks süüa tegema. Küll praegu teeb ta ise meile pannkooke. Aga oeh, olgem ausad, tema söögitegemisoskust ei oska mina ega karta on, et ka keegi teine mu perest küll ületada. Teinekord võite tulla külla ja maitsta. Aga öelge ette, siis teame teile ka jätta ;)
Olen Jumalale tänulik sellise ema eest ja usun, et Jumal on tema üle ka täitsa rõõmus. Ma jääks küll sellise tulemusega rahule. 
Praegu jäävad sõelale armastus, tänu, rõõm.

*inspireeritud: Marju Luide, minu armas emme :)*

2 comments:

matu. said...

Minu tervitused ja õnne-/õnnistussoovid sinu vahvale emmele! Kahju, et ma ise neid üle andma ei saanud tulla :(
Aasta pärast jälle võimalus.

Ann said...

Nii armas :):) Ja muidugi oli põnev teada saada su emme elektriku andest :D