Monday, January 10, 2011

Puhkamine

Koolilastel lõppes just vaheaeg. Tööinimeste jaoks pole eriti vahet selle ja eelmise nädala vahel. Koolilastel oli aeg puhkamiseks ja rutiinist välja saamiseks. Tööinimesed jätkasid oma rutiini ning ootasid kindlasti reedeid-laupäevasid, et saaks puhata.
Palju on räägitud sellest, et inimesed ei oska puhata ja aega maha võtta. Et kogu aeg rabeletakse ning tehakse kõiki asju korraga ja pidevalt. Aga mis siis, kui ei olegi võimalik aega maha võtta? Kui tegemist ongi tõesti rohkem kui päevas tunde? Kui lihtsalt ei ole aega puhkamiseks... Ilmselgelt ma ei räägi praegu endast, sest mul on aega küll, aga paljudel ei ole. Mis siis saab..?

Rääkisime puhkamise teemast Üllariga, sellepärast kirjutan siin sellest. Ülts jäi ise haigeks just ja see pani mõtlema selle peale, et ehk pidigi ta haigeks jääma selleks, et puhata. Ja reaalselt võtta aega magamiseks ja ... olemiseks. Kas seda ongi inimestel vaja? Ja siis miks? Laseme asjal minna nii kaugele, et enam kuidagi muudmoodi ei saa, kui siruli.

Samas... kui pole midagi teha, siis polegi midagi teha. Tundub natuke loogiline.

Kellel vähegi võimalik puhata ja aega maha võtta, kasvõi 15 minutit päevas, tehke seda. Tuleb pikemas perspektiivis jubedalt kasuks. Ma arvan...

6 comments:

Siku said...

või puhkad liiga palju, et ei jaksa tegemisi teha...

Mariliis said...

Kah võimalus.

Ulli said...

puhata on raske. niimoodi tõeliselt puhata. enda ette, vaikuses. inimesed on, ma arvan, juba nii harjunud sellega, et puhata pole aega, et siis, kui isegi oleks, ei osata enam.. Mul on puhkus see nädal.. aga ma mõtlen pidevalt, kas ja kus on mu kliendid, kas kõik on ok. ega ma ei unusta tööle naastes neid asju päevikusse panna. huvitav, mis kell tarvo tuleb homme ja mis kellaks ma peaks söögi tegema. ma panen kella helisema, et hommikul liiga kaua ei magaks ega trenni jõuaks. ma mõtlen, mis ma nüüd küll teen, kui tööd pole ja tarvot ka mitte. mida võiks koristada.. aju kogu aeg genereerib.. vahel ma leian, et oluline on eemale saada. siit keskkonnast ja vot..siis on puhkus. kui ma nt pärnus olen.. siis on teisiti..aga tallinn on kodu ja töö ja igapäevane rutiin.. ja sombune ilm ja.. ja see ei laegi väga efektiivselt puhata.
Ma leian nii, noh.

Mariliis said...

Jaa, ja see natuke pidi mu point ka olema. Et ei ole aega või ei oska puhata. Aga see lõpuks ikka kurnab täiega ära..

Aga mine Pärnusse!! ;)

Anonymous said...

mine purki kui nunnnu monkey

Mariliis said...

:D Tõesti nunnu.