Saturday, July 25, 2009

Eesti keele tund

Veetsime vanemate ja Sikuga aega söögilauas. Mul tekkis küsimus, kes on käli.

Vastuse sain pikema, kui ainult käli kohta.

Nääl - naisevend
Käli - naiseõde
  • (kälimees - naise õemees)
Küdi - mehevend
Nadu - meheõde
  • (nadumees - mehe õemees)

Isa õed - sõtsed (ains. sõtse)
Isa vennad - lelled (ains. lell)
Ema õed - tädid
Ema vennad - onud

Õed-vennad - õved.

Mina olen Ulli nadu, Lauri on Ulli küdi.
Mul ei saa kunagi olema ühtki nääli ega käli, küll võib neil olla Lauril. Tarvol nääle ei ole.
Varsti selgub, kas mul küdisid või nadusid saab olema. Praegu veel ei ole ;)
Mul on 0 lelle, 1 onu, 2 sõtse ja 3 tädi.
Õved on mul ka.

Säärane eesti keele tund siis teile praeguseks.

Loodan, et oli sama huvitav kui meil :D

*inspireeritud: eesti keele tund söögilauas*

4 comments:

u said...

Sa oled nii totu. Heas mõttes:)

(kunagi krissu saatis mulle smsi- sind on nähtud. Sina kirjutasid minust oma blogis.. ehk siis.. mind on mainitud?!:)

Mariliis said...

Jah! Sind on korduvalt (kaks korda) mainitud ;)

u said...

I feel the fame.... (a)!

Mariliis said...

Ajee... "Consider yourself mentioned!" võiks selle peale öelda üldsegi :P